Videó HAT-18-01-1189

HAT-18_01-1189

Hagyományos havasaljai gazdálkodás tanulmányozása egy Küsmöd menti székely faluban Pályázati azonosítója: HAT-18-01-1189 2019.06.10-től -2019.06.13-ig 2019.06.10-én reggel 6:00-kor indultunk a kazári Aba Sámuel Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola elől. Úticélunk Kőrispatak volt. Utazás közben több pihenőhelyen megálltunk, a gyerekek igényeihez igazodva. Első program szerinti megállóhelyünk Segesvár. Itt megtekintettük a vár udvarát, a várat és felmentünk a diákok lépcsőjén. Majd Székelykeresztúron álltunk meg, ahol megkoszorúztuk Bem József és Petőfi Sándor emélkszobrát, majd megnéztük Petőfi Sándor körtefáját. Innen Kőrispatakra mentünk, ahol finom vacsorával vártak és elfoglaltuk szállásainkat.Másnap reggel meglátogattuk a helyi iskolát, ahol szeretettel fogadtak minket. Átadtuk az ajándékot, majd a meghívást közös esti programjainkra. Az iskolalátogatás után Szőcs Lajos vezetésével bejártuk az egy búzaszem útját. Láttunk malmot, csodakutat, égettünk faszenet, dagasztottunk, majd kemencébe cipót sütöttünk. Majd voltunk a Szalmakalap Múzeumban, ahol kézműves foglalkozáson vettünk részt, megtanultunk angyalkát, csillagot, könyvjelzőt fonni. A foglalkozások után Szejkefürdőre utaztunk. A székelykapu múzeumban áthaladtunk a nyílt székelykapuk alatt, és Orbán Balázs sírkertjénél találtuk magunkat. Emlékére koszorút helyeztünk el. Innen Farkaslakára folytattuk utunkat, ahol Tamási Áron síremlékét koszorúztuk meg. A koszorúzás után visszautaztunk Kőrispatakra, ahol örömmel fogadtuk, hogy az ottani gyerekek megtiszteltek és eljöttek szálláshelyünkre, és a tábortűz körül megtartottuk első kultúrális estünket.

Harmadnap a Gyilkos tót és a Békás szorost látogattuk meg. A hosszú séták után visszautaztunk szálláshelyünkre, ahol szállásadónk vacsorával várt. Ismét meglátogattak minket az ottani iskolás gyerekek és a tábortűz mellett megtartottuk a búcsúestünket. Negyedik nap reggelén elindultunk haza. Útközben Berethalomban álltunk meg, ahol megnéztük az erőd templomot. Majd a következő megállónk Körösfő, ahol a harangtornyot néztük meg. Sok élménnyel, tapasztalattal, új barátságok megszületésével ért haza a csapat. A kirándulás elérte a célját, jó kapcsolatot alakítottunk ki a körispataki gyerekekkel. Diákjaink azóta is tartják a kapcsolatot az Interneten. Jó érzés volt tapasztalni, hogy a gyerekek meglepődésére ennyi utazás után is magyarokkal találkoztunk és magyar nyelven beszéltünk.